Lene Halskov Hansen

Mag.art. i folkloristik med i traditionelle musikalske udtryksformer i fortid og nutid, særligt i Danmark og Norden - hvem synger, spiller og danser, og hvorfor og hvordan? Og i 'indsamling og ideologi' og humor. Projektforsker og arkivar på Dansk Folkemindesamling ved Det Kongelige Bibliotek, København.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Hammershøis Kaj 8. 1. mf, 1402 København K Land: Danmark Mobil: 21 62 90 43 E-mail: Klik for at se e-mail

Faglitterære gruppe

Udgivelser

Seneste udgivelse: Balladesang og kædedans. To aspekter af dansk folkevisekultur
Forlag: Museum Tusculanums Forlag
Udgivelsesår: 2015

•2015: Balladesang og kædedans. To aspekter af dansk folkevisekultur. Museum Tusculanums Forlag.
•2009: Lene Halskov Hansen, Astrid Nora Ressem and Ingrid Åkesson (red.): Tradisjonell sang som levende prosess – Nordiske studier i stabilitet og forandring, gjentagelse og variasjon. Oslo: Novus.
•2001: Private borge i en urolig tid - Danmark i 1200-1300-tallet. Udgivet af Bornholms Middelaldercenter.
•1989: Redaktør: Hans Tinus - beretninger og melodier. Om en vestjysk spillemand. Forlaget Filigutten, foreningen Folkemusikhusringen.
•1980: Medredaktør på: Balkis H. Skjald: Selv træder hun duggen af jorden. En balladebog udgivet af en kvinde-balladegruppe. Folkemusikhuset i Hogagers Forlag.