Majken Fosgerau Salomonsen

Sidst opdateret: 22. marts 2022
Majken Fosgerau Salomonsen
Foto: Søren Kjergaard

Majken Fosgerau Salomonsen (f. 1977) udgiver Trine Loppelil Sørøverhjerte-serien på Gyldendal. Hun har stor erfaring med at lave samskabende projekter, workshops og historiefortællinger med børn, og hun elsker at forene kræfterne med dem. Hun har tre uddannelser bag sig som pædagog, kulturhistoriker og naturvejleder, hvilket har givet hende kompetencer som erfaren formidler med gode didaktiske greb.

Majken er en aktiv forfatter, der kan bookes til forfatterforedrag, skriveworkshops, aktive forfatterforedrag med indlagt skattejagt m.m. Hun kan bl.a. bookes gennem Statens Kunstfonds katalog Levende litteraturmøder for børn og unge, hvor der ydes tilskud til hendes foredrag. Se link til katalog.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 8700 Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen, Aarhusgruppen

Flere referencer:

Find mig på Instagram

Book mig til forfatterforedrag, skriveworkshops, aktive forfatterforedrag med indlagt skattejagt m.m.: Levende Litteraturmøder – søg tilskud

Besøg mig på:

Udgivelser

Trine Loppelil Sørøverhjerte – Normalfesten er en sjov og hjertevarm debut fra Majken Fosgerau Salomonsen.

Trine skal begynde i en ny klasse, og det er ikke hverken første, anden eller tredje gang, hun prøver det. Hendes familie flytter nemlig ret tit. Hun glæder sig overhovedet ikke, for det er ikke let, når ens mor er sørøver og ens far har et loppecirkus. Trine vil bare gerne være normal, og da Trines forældre endelig indser, hvor svært det er for hende, kaster de sig ud i at arrangere en “normalfest” for Trine. Det er bare nemmere sagt end gjort, når man er alt andet end normal.

Bogen er oplagt til højtlæsning fra 6 år, men bestemt også til selvlæsning fra ca. 9 år. De korte kapitler gør den velegnet som f.eks. godnatlæsning, og der er sjove og farverige illustrationer undervejs af Anne Hoberg.

Se mere HER

Trine Loppelil Sørøverhjerte 2 – Mystiskøen er anden bog om Trine Loppelil Sørøverhjerte, der bare gerne vil have et normalt liv.

Trines klasselærer planlægger en ”Tag med dine forældre på arbejde”-dag. Det er cirka det værste, Trine kan forestille sig. Hun vil hverken med sin far til loppetræning eller med sin sørøvermor på havet. Men selvfølgelig ender Trine på Sorte Saras sørøverskib, Valkyriens hævn. Sørøverkvinderne sætter kurs mod Oslobåden, den skal nemlig plyndres. Og senere efter et voldsomt uvejr havner de på en mystisk ø, som vist ikke er helt ubeboet.

Se mere HER