Majken Fosgerau Salomonsen

Sidst opdateret: 13. oktober 2020
Majken Fosgerau Salomonsen

Majken Fosgerau Salomonsen (f. 1977) er oprindelig uddannet pædagog, cand.mag. i Europæisk Etnologi og naturvejleder. Hun har både arbejdet som projektleder, naturvejleder, museumsleder og børnekulturformidler.
"Trine Loppelil Sørøverhjerte. Normalfesten" er hendes debut som børnebogsforfatter.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: 8700 Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail
Associeret medlem

Flere referencer:

Find mig på Instagram

Besøg mig på:

Udgivelser

“Trine Loppelil Sørøverhjerte – Normalfesten”

Trine Loppelil Sørøverhjerte – Normalfesten er en sjov og hjertevarm debut fra Majken Fosgerau Salomonsen.

Trine skal begynde i en ny klasse, og det er ikke hverken første, anden eller tredje gang, hun prøver det. Hendes familie flytter nemlig ret tit. Hun glæder sig overhovedet ikke, for det er ikke let, når ens mor er sørøver og ens far har et loppecirkus. Trine vil bare gerne være normal, og da Trines forældre endelig indser, hvor svært det er for hende, kaster de sig ud i at arrangere en “normalfest” for Trine. Det er bare nemmere sagt end gjort, når man er alt andet end normal.

Bogen er oplagt til højtlæsning fra 6 år, men bestemt også til selvlæsning fra ca. 9 år. De korte kapitler gør den velegnet som f.eks. godnatlæsning, og der er sjove og farverige illustrationer undervejs af Anne Hoberg.

Se mere HER