Søren Kiil

Søren Kiil

Beskrivelse:

Danish thriller author

I 2022 debuterede jeg med spændingsromanen RELOAD på Forlaget Brændpunkt. Året efter udgav Lindhardt & Ringhof lydbogen.

Jeg er uddannet kemiingeniør og forsker og underviser inden for det tekniske og naturvidenskabelige område.

RELOAD er en historie om kompliceret sorg og skyld. Bogen undersøger hvor langt et menneske, under helt særlige omstændigheder, er villig til at gå for at undslippe sin fortid.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 2840 Holte Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Flere referencer:

Instagram: soerenkiil (Søren Kiil)

Besøg mig på:

Forlag: Brændpunkt Udgivelsesår: 2022

RELOAD

Spændingsroman. Thriller.

Ville du slette dine følelser for at undgå din skyld?

Skolelærer Steve Morris er på tiende år plaget af ødelæggende følelser efter en dødsulykke på Long Island i USA. Han drømmer om et andet liv, hvor han kan være en mere tilstedeværende og forstående far og ægtemand.

Ved et tilfælde bliver Steve bekendt med ny RELOAD-teknologi, der genetablerer Alzheimerpatienters tabte erindringer. Han lader sig behandle med en hemmeligholdt variant af RELOAD og oplever et stærkt forandret følelsesliv.

En række hændelser før og efter Steves behandling tyder imidlertid på, at RELOAD anvendes til andet end demensramte, og en tidlig morgen forsvinder en elev fra skolen, hvor han arbejder. Med hjælp fra journalisten Jessica Bonner kommer Steve på sporet af, hvad der foregår på Long Island, men beviser mangler, og snart er Steve i fare for at miste sit job, sin lille familie og i sidste ende sin forstand og sit liv.

Søren Kiil debuterer som romanforfatter med thrilleren RELOAD. Han er uddannet kemiingeniør, bor i Øverød nord for København, og har i mere end 20 år forsket og undervist inden for det tekniske og naturvidenskabelige område.

Senest har han udgivet tre fagbøger om teknisk kemi og produktdesign ved amerikanske Wiley og Polyteknisk Forlag. I 2006 og 2014 modtog han henholdsvis Statoil Prisen og Elastyrenprisen for sin forskning.