René Semberlund Jensen

Sidst opdateret: 28. januar 2024
René Semberlund Jensen

Beskrivelse:

Cand.mag i finsk og nordiske sprog fra Københavns Universitet. Oversætter fra finsk, svensk og norsk til dansk. Har oversat en smule fra islandsk. Primært skønlitteratur men også erfaring med artikler, fagtekster og videnskabelige tekster. Har desuden redigeret 7 publikationer, hvoraf jeg også oversatte den ene fra finsk og islandsk til dansk.

Kontaktoplysninger:

Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Finsk, Finlandssvensk, Norsk (bokmål), Nynorsk, Svensk

Oversætter til:

Dansk

Besøg mig på:

Forlag: Svane & Bilgrav Udgivelsesår: 2022

Containeren

"Containeren" af A.M. Ollikainen. Oversat fra finsk efter "Kontti" af René Semberlund Jensen.

A.M. Ollikainen dækker over forfatterparret Aki og Milla Ollikainen. Jeg har tidligere oversat Aki Ollikainens "Hungersnød" til dansk. Nu debuterer de som krimiforfatterpar med en ny serie om kriminalkommissær Paula Pihlaja.
Et lig af en afrikansk kvinde bliver fundet i en container, der tilhører rigmandsslægten Lehmusoja. Den bliver dumpet sankhansaftensdag i indkørslen til deres sommerhus. Containeren har været fuld af vand - nogen har bevidst villet drukne kvinden. Familien har en lang historie af forretningsvirksomhed i Namibia, hvorfra de også har adopteret deres yngste søn. Hvilken forbindelse har den druknede kvinde til alt dette? Hvem har ønsket den unge kvinde død, og hvem har villet konfrontere familien med deres fortid? Kriminalkommissær Paula Pihlaja er på sagen med sit team.
Dette er første del i en planlagt krimiserie om Paula Pihlaja.

Anmeldelser:

Om “Containeren” på forlagets, Svane & Bilgravs hjemmeside