René Semberlund Jensen

Sidst opdateret: 28. januar 2024
René Semberlund Jensen

Beskrivelse:

Cand.mag i finsk og nordiske sprog fra Københavns Universitet. Oversætter fra finsk, svensk og norsk til dansk. Har oversat en smule fra islandsk. Primært skønlitteratur men også erfaring med artikler, fagtekster og videnskabelige tekster. Har desuden redigeret 7 publikationer, hvoraf jeg også oversatte den ene fra finsk og islandsk til dansk.

Kontaktoplysninger:

Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Finsk, Finlandssvensk, Norsk (bokmål), Nynorsk, Svensk

Oversætter til:

Dansk

Besøg mig på:

Forlag: Jensen & Dalgaard Udgivelsesår: 2021

Jagten på den lille gedde

"Jagten på den lille gedde" af Juhani Karila. Oversat fra finsk efter "Pienen hauen pyydystys" af René Semberlund Jensen.

Elina må hvert år på samme tidspunkt tilbage til sin fødeegn i Lapland for at fange en helt bestemt lille gedde. Det gælder hendes liv! Samtidig kører en yngre politikvinde til Lapland på jagt efter Elina, der er mistænkt for mord. Men hun møder en helt anden verden, end hun er vant til. Overnaturlige væsener er en helt naturlig del af hverdagen. Her i Lapland flyder flere verdener sammen, og hvis man har problemer i denne verden, kan man altid spørge om hjælp i en anden.

Fantastisk original kærlighedshistorie forklædt som thriller, eventyr og magisk realisme.

Anmeldelser:

“Jagten på den lille gedde” på forlaget Jensen & Dalgaards hjemmeside.

Weekendavisen: Anmeldelse af “Jagten på den lille gedde”.

Litteratursiden: Jagten på den lille gedde | Litteratursiden

K’s bognoter: Juhani Karila: Jagten på den lille gedde (bognoter.dk)

Skriv for livet: Juhani Karila: Jagten på den lille gedde ⋆ Skriv for livet

Superkultur: Årets mest overrumplende fiskehistorie – SUPERKULTUR