René Semberlund Jensen

Sidst opdateret: 28. januar 2024
René Semberlund Jensen

Cand.mag i finsk og nordiske sprog fra Københavns Universitet. Oversætter fra finsk, svensk og norsk til dansk. Har oversat en smule fra islandsk. Primært skønlitteratur men også erfaring med artikler, fagtekster og videnskabelige tekster. Har desuden redigeret 7 publikationer, hvoraf jeg også oversatte den ene fra finsk og islandsk til dansk.

Kontaktoplysninger:

Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Finsk, Finlandssvensk, Norsk (bokmål), Nynorsk, Svensk

Oversætter til:

Dansk

Besøg mig på:

Forlag: Straarup & Co Udgivelsesår: 2023

Solsorte synger om natten

"Solsorte synger om natten" af Tone Solheim . Oversat fra nynorsk af René Semberlund Jensen efter "Svarttrasta syng om natta".
Ungdomsroman om to unge kvinder, der er forskellige som nat og dag, men som trods forskelligheder og misforståelser drages af hinanden og finder hinanden. Edith holder sig for sig selv, er upopulær i klassen og har et kulsort sind, men da hun starter i en ny klasse i gymnasiet, sætter Martha sig overraskende ved siden af hende. Martha elsker Beatles, savner sin far og forsøger at holde sindet lyst. Martha er ”ny” og ved ikke, at Edith er én man skal holde sig fra – og hun er også ligeglad. En historie om venskab og kærlighed og om at turde at stå ved sig selv.

Anmeldelser

Beskrivelse på forlagets hjemmeside