Kirsten Ahlburg

Sidst opdateret: 29. juni 2016
Kirsten Ahlburg

Kirsten Ahlburg debuterede som forfatter i 1985 med ungdomsromanen Skal vi danse. Siden er det blevet til over 375 bogtitler. Kirsten Ahlburgs målgruppe er meget bred. Hun har udgivet billedbøger, børnebøger, quizbøger, ungdomsbøger, læselet bøger for børn, unge og voksne. Desuden har hun udgivet undervisningsbøger til Folkeskolen og til voksne tosprogede, og hun har udgivet romaner og noveller til voksne samt psykologiske og spirituelle fagbøger. Hun er uddannet lærer og psykoterapeut og har bl.a. undervist voksne udlændinge i 17 år og haft egen psykoterapeutisk klinik med speciale i parterapi og seksualitet i 15 år. I dag er hun fuldtidsforfatter.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: St. Blichersvej 53 A, 8230 Åbyhøj Land: Danmark Tlf: 86255041 Mobil: 27428459 E-mail: Klik for at se e-mail

Aarhusgruppen, BU-gruppen

Luksusdyret Lulu

Bogen handler om Luksusdyret Lulu, der er et rigtigt dovent og egoistisk dyr. Hun tænker kun på sig selv og får alle de små mus i skoven til at opvarte sig. Men en dag er musenene væk, og hvad skal Lulu så gøre?

Historien lægger op til en snak med barnet om dovenskab, egoisme og forbrug. Små børn er meget bevidste om mærkevarer og har ofte lange ønskesedler med iPods, dyrt legetøj og endnu dyrere spillemaskiner. Er forældrene mon musene, som farer forvildet rundt og prøver på at stille de små luksusdyr tilfreds?

Bogforsidens illustrator: Rasmus Jensen