Kirsten Ahlburg

Sidst opdateret: 29. juni 2016
Kirsten Ahlburg

Kirsten Ahlburg debuterede som forfatter i 1985 med ungdomsromanen Skal vi danse. Siden er det blevet til over 375 bogtitler. Kirsten Ahlburgs målgruppe er meget bred. Hun har udgivet billedbøger, børnebøger, quizbøger, ungdomsbøger, læselet bøger for børn, unge og voksne. Desuden har hun udgivet undervisningsbøger til Folkeskolen og til voksne tosprogede, og hun har udgivet romaner og noveller til voksne samt psykologiske og spirituelle fagbøger. Hun er uddannet lærer og psykoterapeut og har bl.a. undervist voksne udlændinge i 17 år og haft egen psykoterapeutisk klinik med speciale i parterapi og seksualitet i 15 år. I dag er hun fuldtidsforfatter.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: St. Blichersvej 53 A, 8230 Åbyhøj Land: Danmark Tlf: 86255041 Mobil: 27428459 E-mail: Klik for at se e-mail

Aarhusgruppen, BU-gruppen

Nålen i høstakken

Nålen i høstakken handler om den store, kluntede stoppenål, der ikke passer ind i selskabet i syæsken med de fine, små synåle. Han går derfor hjemmefra og prøver at finde et sted at gemme sig, og hvad er bedre for en nål end at gemme sig i en høstak?

Lektør Susanne Dahl Jensen skrev: Skøn eventyrlig billedbog med et strejf af H.C. Andersen. Flot fortalt humoristisk eventyr med finurlig morale.

Bogforsidens illustrator: Ida Gantriis