Kirsten Ahlburg

Sidst opdateret: 29. juni 2016
Kirsten Ahlburg

Kirsten Ahlburg debuterede som forfatter i 1985 med ungdomsromanen Skal vi danse. Siden er det blevet til over 375 bogtitler. Kirsten Ahlburgs målgruppe er meget bred. Hun har udgivet billedbøger, børnebøger, quizbøger, ungdomsbøger, læselet bøger for børn, unge og voksne. Desuden har hun udgivet undervisningsbøger til Folkeskolen og til voksne tosprogede, og hun har udgivet romaner og noveller til voksne samt psykologiske og spirituelle fagbøger. Hun er uddannet lærer og psykoterapeut og har bl.a. undervist voksne udlændinge i 17 år og haft egen psykoterapeutisk klinik med speciale i parterapi og seksualitet i 15 år. I dag er hun fuldtidsforfatter.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: St. Blichersvej 53 A, 8230 Åbyhøj Land: Danmark Tlf: 86255041 Mobil: 27428459 E-mail: Klik for at se e-mail

Aarhusgruppen, BU-gruppen

Nice eller nederen

Nice eller nederen er en bog for tween piger på 10 - 12 år. Det er en roman skrevet i dagbogsform, og den handler om Emma på 11 år. Hun er vild med Simon. Nogle dage er alting nice. Hun er forelsket, er lækker i sin nye top og håber på et kys. Andre dage er det hele bare nederen. Især når de første bumser viser sig og klassens flotte pige har øje for Simon. Men Emma er klar til kamp! Som læser følger man Emmas dagbog et år af hendes liv som tween. Det er en bog for piger, som selv er på vej ind i den første pubertet. Hidtil har de fleste bøger om pubertet været målrettet 13-årige og opefter, men pigerne mærker i dag hormonerne langt tidligere. Ofte før de er fyldt 10 år. Derfor denne bog.

Bogforsidens illustrator: Vivi Barsted