Pia Deleuran

Sidst opdateret: 1. maj 2018
Pia Deleuran
Exchange-arrangement i Cape Town

Som advokat og mediator har jeg arbejdet med og skrevet om konflikthåndtering i mange år. I samarbejde med kolleger og netværk har jeg i forskellige udgivelser sat fokus på forhold, der kan øge forståelsen af de konflikter, som opstår i forskellige sammenhænge. Grundlagsforhold som køn, kultur og juraens natur, med de styrker og svagheder, som består, er omdrejningspunkterne. En tydeliggørelse af den alternative konfliktløsnings betydning og potentiale, og det juridiske systems helt centrale rolle i et demokrati, er vigtige pejlemærker i mit forfatterskab ligesom ligeværdsbetragtninger er det.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Peter Bangs Vej 59, 2000 Frederiksberg Land: Danmark Tlf: 38881111 Mobil: 30246803 E-mail: Klik for at se e-mail

Lyrikere, Faglitterære gruppe

Forlag: Spektrum Udgivelsesår: 1999

Livet givet – Glimt af almindelige kvinders ualmindelige livserfaringer.

Bogen er skabt i regi af Den fortællende Karavane af forlaget Spektrum.

I bogen " Livet givet" beretter tretten kvinder blandt andet om at være mor, datter og bedstemor. Om tro, tab og personlig udvikling, seksualitet og kunstig befrugtning.

Man føler sig rig, imens man skiftevis undres, forfærdes og glædes.

Bogen indeholder ikke nogen facitliste over hvordan livet skal håndteres, men velovervejede reflektioner over livet - der viser sig ikke altid at være så givet.
Hvert kapitel ledsages af en fotocollage, udformet af fotograf Sisse Jarner.