Sille Jensen

Sidst opdateret: 19. juni 2019
Sille Jensen

Uddannet fra Hogeschool voor de Kunsten i Amsterdam.
Forfatterskolen for børnelitteratur 2016-1018

Forfatterdebut i 2015 med "Hvid som jasmin – en grafisk biografi om Iben Nagel Rasmussen", People's Press.

Romandebut 2019 med "Små dyr med store vinger" (børneroman) hos Forlaget Carlsen.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Grønnegade 8, 4720 Præstø, 4720 Præstø Land: Danmark Tlf: 26705156 Mobil: 26705156 E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen, Illustratorgruppen

Flere referencer:

www.hvidsomjasmin.dk

Forlag: People's Press Udgivelsesår: 2015

Hvid som jasmin

?Hvid som jasmin er en grafisk biografi: I tegninger, fotos, collager og ord fortælles Iben Nagel Rasmussens livshistorie i en ny og utraditionel form.

Iben Nagel Rasmussen ville ændre verden. Som ung i de tidlige tressere var hun en del af fortroppen i det gryende ungdomsoprør – overbevist om at en bedre verden var lige om hjørnet. Hun blev kæreste med digteren og sangeren Eik Skaløe og eksperimenterede med euforiserende stoffer for at udvide det indre univers. Men stofferne overtog Iben og Eiks liv, og de blev fanget i misbrug og kriminalitet.

Eik Skaløe døde i Indien som 25-årig i 1968. Iben Nagel Rasmussen, derimod, fandt sin egen vej og sin kunstneriske stemme som skuespiller. Hun blev pioner ved det banebrydende Odin Teater i Holstebro.

Hvid som jasmin er tegnet, skrevet og tilrettelagt af Sille Jensen.

Iben Nagel Rasmussen (f. 1945) er skuespiller ved Odin Teatret i Holstebro og datter af forfatterne Halfdan Rasmussen og Ester Nagel.

Sille Jensen (f. 1968) er uddannet ved Hogeschool voor de Kunsten i Amsterdam og arbejder som tegner og grafisk designer.

Hvid som jasmin er en slags graphic novel – eller en biografisk billedbog for voksne.???

ISBN: 978-87-7137-599-2

Bogforsidens illustrator: Sille Jensen