Mette Hegnhøj

Mette Hegnhøj

Uddannet ved Forfatterskolen for Børnelitteratur 2010

Kontaktoplysninger:

Adresse: Sømærkevej 6, 1. sal, Stenbjerg, 7752 Snedsted Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen

Flere referencer:

@smaatingsafdelingen

Elvis & Otto

Elvis er den ældste i børnehaven. Og den eneste, der skal i skole efter sommerferien. Elvis glæder sig. For børnehavens legeplads er en lille prutskid i forhold til skolens. Og Elvis kan allerede titabellen.

Elvis´ bedste ven i børnehaven er Otto. Otto glemmer at rydde legoklodserne op og give børnene solcreme på og gå til pause. Og gå hjem. Den sidste dag før sommerferien rækker Otto fingeren i vejret. Jeg skal i skole efter sommerferien, siger Otto. Fedt, tænker Elvis.

Men da skolen starter - efter verdens længste sommerferie - bliver det ikke, som Elvis forestiller sig. Skolen er fuld af misforståelser, skræmmende børn og klasseværelser, der flytter sig - og så stinker den af torskerogn. Og det værste er ... der er ingen Otto. - Elvis my man, hvisker mor. Otto går jo i voksenskole.

Heldigvis møder Elvis Olivia. Og da de skal have vikar, dukker et kendt ansigt op: Otto!

En sjov og rørende fortælling om drengen Elvis og hans bedste ven, pædagogmedhjælperen Otto. Bogen sætter fokus på den svære overgang fra at være den seje og store i børnehaven til bare at blive reduceret til en lille prutskid blandt skolegårdens mange unger.

Bogforsidens illustrator: Ditte Andreassen