Kaare Øster

Sidst opdateret: 12. april 2019
Kaare Øster

Fagforfatter, analog/digital, freelance.
Læremidler, globalisering, naturfag, samfundsfag, flerfaglighed, redaktion og projektledelse.
Medlem af bestyrelsen i Dansk Forfatterforening, næstformand for den faglitterære styrelse,
Bestyrelsesmedlem for Polarskolen.dk
Tidl. pæd. konsulent/projektleder ved CFU VIA UC Aarhus, bl.a. arrangør af Skolemessen i hhv. Roskilde og Århus: www.skolemessen.dk - projektleder for Skolemessen 2016. Medlem af Undervisningsministeriets faggrupper for Geografi samt Naturfag 10. klasse til udarbejdelse af Fælles Mål 2009.
Beskikket censor i natur/teknnik og geografi ved lærereksamen.
Medlem af opgavekommissionen/geografi-naturfag i Ministeriet for børn og undervisning 2012-16.
Ekstern konsulent og redaktør ved forlaget Alinea, 1998 - 2002.
Anmelder ved fagbladet Folkeskolen siden 1982 www.folkeskolen.dk - medlem af bestyrelsen i Dansk Naturvidenskabsformidling www.formidling.dk
Styregruppen for www.klimakaravanen.dk
Medlem af Miljøministeriets grønne netværk for undervisning
Medlem af styrelsen for Skolernes EnergiForum www.skoleenergi.dk - medlem af redaktionen for TemaNYT og Galathe 3 www.temanyt.dk - medlem af redaktionen for www.temanyt.dk, online-samarbejdsprojekt Berlingske Tidense og Alinea - ekstern redaktør på serien GO-Global Bog&Net, Geografforlaget - dansk medlem af LETIN, Learning Together International, EU-netværk - dansk koordinator for Science Across the World - dansk medkoordinator sammen med Poul Tang for Ocean.98 - medlem af styregruppen for tredje verdens projektet Youth meeting Youth, kontakt mellem Danmark og Østafrika - konst. amtscenterleder, Århus amt, i perioden 1997/98 - cand. pæd., almen pæd./geografi, 1. del, afsluttet 1986, DLH, Kbh.
Læreruddannelse fra Marselisborg Seminarium med liniefagene biologi og geografi, 1974
Lærer i Langå Kommune, 1975 - 1995 og sideløbende konsulent ved Amtscentret for Undervisning, Århus Amt siden 1979
Studentereksamen, Viborg Katedralskole, 1969 - født i isvinteren 1950 samt opvokset på den grønne og energirigtige ø Samsø midt i Kattegat

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Havet 24 A, 8550 Glesborg Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail