An-Magritt Wibell Nygaard-Ech

Sidst opdateret: 6. januar 2021
An-Magritt Wibell Nygaard-Ech

An-Magritt Wibell Nygaard - Ech, er en dansk-norsk forfatter og freelanceskribent. Hun er medlem af Dansk Forfatterforening, og skriver bøger samt ugebladsromaner og –noveller til magasiner i hele Skandinavien inden for forskellige genrer: Realisme, mystik, action, drama, psykologisk og skæbne, samt blød krimi. Hun skriver både historisk og nutidigt.

Biografi text, og profilbillede i denne box, samt oversigt over roman-titel text er udgivet til fri License/ Public Domain CC0

_______________

An-Magritt is a Danish-Norwegian author and freelance writer. She is a member of the Danish Author’s Society / Union.

Her publications and work ranges from short and long stories to weekly magazines in all Scandinavia, and Novels and Books for various Publisher Companies.

She writes in various genres: Action - Drama, mysticism, soft crimes and real-life based stories.

Her writings takes place both in historic and present times.

* The Biographic text and the Profile Photo in this box, with Novel and Book titles text is free licence, for relevant public use/ Public Domain CC0

http://www.facebook.com/anmagrittn https://twitter.com/MargueritteEch

Kontaktoplysninger:

Adresse: Sakskøbing Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Dansk Oversætterforbund, De skønlitterære

Oversætter fra:

Dansk, Norsk (bokmål), Svensk

Oversætter til:

Dansk, Norsk

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Forfatterskabet.dk Udgivelsesår: 2019

Kongekroner og Rubinens Hemmelighed

Historisk Roman,

Den sidste interne krig i Scandinavia 1814, - Krigsroman, drama, mystik, spænding.

“Marie er en lille uskyldig pige, og nu er hun blevet til et redskab. Hvad foregår der egentlig, og hvad har du blandet os ind i? Hvad er det, svenskerne mener? Marie skal ikke bruges i dette spil, du har gående med denne franskfødte svenske kronprins og hans mænd. Jeg henter hende selv, og så kan jeg passende spørge Kronprinsen direkte, hvorfor han ikke lader os og den tabte skibslast være i fred!”

I sommeren 1814 foregik en intens og hidtil ukendt kamp om Norge i en lille norsk by. Napoleon har flyttet Europas grænser, og efter fredsaftalen i Kiel i januar 1814 udarbejdede norske og danske adelsmænd en snedig plan for at omgå især det preussiske krav om at tvinge Norge ud af danske hænder.

Nordmændene anerkendte aldrig fredsaftalen, og snart er Skandinaviens sidste interne krig et faktum.

Kongekroner og Rubinens hemmelighed er en historisk roman fra fortidens virkelige hændelser.
Midt i et højdramatisk spil om Norge, sidder den rige trælasthandler, Statsråd Carsten Tank, på Rød Herregård med personlige problemer.
Årsagen er den engelske handelsblokade efter Admiral Gambiers bombardement af København i 1807.
Carsten Tank står midt i de centrale fredsforhandlinger, men vogter en sprængfarlig hemmelighed, der er forbundet til et beslaglagt skib og Kongehuset.
Snart vikles han og familien ind i et net af intriger, trusler og afpresning af den svenske adel og kronprinsen selv.

Det er et højpolitisk spil med svig, løgne, bedrag og en bortkommen skibslast, men også en beretning om at finde sandheden gennem kamp, håb, styrke og kærlighed.