Christina Holgård Sørensen

Sidst opdateret: 6. april 2022
Christina Holgård Sørensen

Jeg skriver børne- og ungdomsbøger. Min næste bog udkommer i april 2022. Den hedder "Muldyr" og er en del af serien #ungletlæst fra Forlaget Turbine.

Ud over bøgerne skriver jeg ugebladsfiktion og er forfatter til over 100 ugebladsnoveller og -romaner, som er bragt i Hjemmet, Familie Journal og Hendes Verden.

Endelig er jeg freelanceredaktør på Muusmann Forlag og på ugebladet Hjemmet.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Kolsbæk byvej 1, 3200 Helsinge Land: Danmark Tlf: 42774833 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 26858879

Besøg mig på:

Forlag: Hans Reitzels Forlag Udgivelsesår: 2014

Godt sprog i organisationer – veje til vellykket sprogarbejde

Grundbog i sprogarbejde for sproglige rådgivere og kommunikationsmedarbejdere og for studerende, der læser fx kommunikation, dansk, journalistik, retorik eller sproglig rådgivning.

Bogen giver indsigt i de praktiske og teoretiske overvejelser, der skal til for at gennemføre sproglige forandringer i både private og offentlige organisationer. Du får konkrete råd til, hvordan du analyserer kommunikationskulturen og teksterne, hvordan du undersøger modtagernes opfattelse af teksterne, og hvordan du knytter sprogarbejdets målsætninger til forretningen. Du får også eksempler på, hvordan organisationer har løst de forskellige udfordringer, der ofte er forbundet med arbejdet: Hvordan motiverer du ledere og medarbejdere, hvilke sproglige anbefalinger passer til situationen , og hvordan måler du effekten af arbejdet?

Læs mere og køb bogen her