Formand Morten Visby er medforfatter til kronik om et forslag til en ny dansk læsestrategi

Læsning stimulerer vores identitetsdannelse og styrker vores kritiske sans, bl.a. derfor er det så vigtigt at vi vender kurven og gør de næste generationer til stærkere læsere, mener Morten Visby m.fl. i Politikens kronik d. 9/9-2019.

12. september 2019

Dansk forfatterforenings formand, Morten Visby har i samarbejde med Brian Mikkelsen, direktør i Dansk Erhverv, Steen Bording Andersen, Formand for Danmarks Biblioteksforening, Christine Bødtcher-Hansen, direktør i Danske Forlag og Cecilie Harrits, Næstformand i Skole og Forældre forfattet en kronik i Politiken d. 9. september 2019 om læsefremme, særligt i den helt unge generation. De foreslår bl.a. “at børn og unges læsning og læselyst fremhæves som en prioriteret opgave i alle relevante love..”

Læs den fulde artikel her:

(bemærk at kroniken ligger bag en betalingsmur)