Projekter støttet af Statens Kunstfond og Corona-aflysninger

31. marts 2020

Kunstprojekter, der er aflyst pga. af Coronakrisen og som har fået penge fra Statens Kunstfond, skal ikke betale støtten tilbage.
For litteraturens vedkommende drejer det sig om et beløb på op til 4 mio. kr. Det er der netop nu truffet en politisk aftale om på tværs af partierne.
Dansk Forfatterforening hilser tiltaget velkomment og indskærper, at det naturligvis må forstås sådan, at de pågældende projekter så også skal opfylde betalingen af de aftalte honorarer til de medvirkende kunstnere.

“Det er et helt naturligt skridt i den rigtige retning,” siger Dansk Forfatterforenings formand Morten Visby. Han pointerer dog, at det helt afgørende fortsat er selve hjælpepakken til kunstnerne, som der stadig forhandles om i Kulturministeriet.

Se nyheden fra Kulturministeriet her

Læs også nyheden om Kulturministeriets og KLs opfordring til kommunerne her.