Musik- og poesiværksted med Peter Sommer

Hvad sker der, når en etableret sangskriver præsenteres for en række digte og udfordres til at komponere musik til ét af digtene, og hvad sker der, når udfordringen sker foran et publikum, og kunstneren kun har en time til at sætte musik til teksten?

Musiker og sangskriver Peter Sommer har takket ja til udfordringen og vil vælge et af tre digte, leveret af tre forskellige forfattere. Digtene bliver først præsenteret for ham på scenen. Komponist og sangskriver Jesper Mechlenburg er aftenens vært.

Aftenen rundes af med en halv times intimkoncert med Peter Sommer og Palle Hjorth.

Arrangementet er blevet til i samarbejde mellem Dansk Forfatterforenings Aarhusgruppen og Litteraturfestivalen LiteratureXchange.

Fredag d. 14/6 kl. 20.30 – 22.00

Godsbanen, Åbne Scene, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus C

Pris 150,00

Billetter købes her

Der kan ikke bruges partoutbillet til koncerter.

Arrangementet støttes af Aarhus Kommunes Initiativpulje.

Fotos: Jannick Børlum (Peter Sommer), Rasmus Luckmann (Jesper Mechlenburg)

Af Aarhusgruppen - 14. maj 2019