Fokus på omslaget med Maja Baadstorp

Kom til fyraftensmøde i Aarhusgruppen og få indblik i den professionelle grafikers arbejde med bogen.

Af Aarhusgruppen - 14. januar 2022

Kunstner og forsidedesigner Maja Baadstorp står bag mange af Forlaget Silkefyrets smukke bøger. Kom og hør hende fortælle om sine tanker om bøgernes grafiske udtryk. Hvad vægter hun, når hun laver omslag til bøgerne i forhold til illustration, bagsidetekst, farver, ryg og stil i samspil med indholdet? Hvordan er hendes arbejdsproces? Hvad dur og hvad dur ikke, når omslaget skal sikre bogens vej ud på markedet?

Som altid starter vi fyraftensmødet med en halv times hyggesnak ved bordene, før vi giver ordet til Maja.

Som optakt til fyraftensmøde kan du eventuelt  kigge ind på Majas profil og se nogle af hendes smukke bogforsider: Maja Baadstorp på instagram

Onsdag d. 23. februar

Godsbanen, Vogn 1 kl. 16-18