Rundvisning og poesi på Aarhus Ø

Johs Thorst har netop færdiggjort digsamlingnen ‘Rejsen til Ø’. Onsdag d. 21. april kan du komme med på en coronasikret og udendørs rundvisning, hvor Johs fortæller om rådet og læser højt.

Aarhus Ø. Midt i Danmarks største havn med et væld af skibe der losser og laster gods undervejs på motorvejen til Asien. Sæler og marsvin stikker hovedet op i bassinerne, havterner fra Antarktis kigger forbi hver sommer, svartbagen holder stand. Folk fra hele landet, hele verden har slået sig ned på den nye Ø og vi ser hinanden an, øver os i at omgås og inspirere.

Mødet med hverdagens poesi har inspireret mig til digtene om mit liv og mine opbrud, sammenstød. Fra fuldtids aktivist til ubestikkelig embedsmand og leder af kommunale områder, fra livet i grupper til familieliv, til seniorliv og ambitionen om at samle mit livs poesi op.

Alle erfaringerne står i kø for at give mening samtidig med, at det nye insisterer på at få plads.

Vi starter besøget foran AARhuset/Beboerhuset Irma Pedersens Gade 51, 8000 Aarhus C. Herfra går vi rundt om bygningen, op i den indre gård på 2. sal og slutter af i Beboerhuset hvor det er muligt at købe kaffer, te og diverse kølige drikke.

Håber I har lyst til at være med

Johs

Onsdag d. 21. april kl. 17-19