An-Magritt Wibell Nygaard-Ech

Sidst opdateret: 6. januar 2021
An-Magritt Wibell Nygaard-Ech

An-Magritt Wibell Nygaard - Ech, er en dansk-norsk forfatter og freelanceskribent. Hun er medlem af Dansk Forfatterforening, og skriver bøger samt ugebladsromaner og –noveller til magasiner i hele Skandinavien inden for forskellige genrer: Realisme, mystik, action, drama, psykologisk og skæbne, samt blød krimi. Hun skriver både historisk og nutidigt.

Biografi text, og profilbillede i denne box, samt oversigt over roman-titel text er udgivet til fri License/ Public Domain CC0

_______________

An-Magritt is a Danish-Norwegian author and freelance writer. She is a member of the Danish Author’s Society / Union.

Her publications and work ranges from short and long stories to weekly magazines in all Scandinavia, and Novels and Books for various Publisher Companies.

She writes in various genres: Action - Drama, mysticism, soft crimes and real-life based stories.

Her writings takes place both in historic and present times.

* The Biographic text and the Profile Photo in this box, with Novel and Book titles text is free licence, for relevant public use/ Public Domain CC0

http://www.facebook.com/anmagrittn https://twitter.com/MargueritteEch

Kontaktoplysninger:

Adresse: Sakskøbing Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Dansk Oversætterforbund, De skønlitterære

Oversætter fra:

Dansk, Norsk (bokmål), Svensk

Oversætter til:

Dansk, Norsk

Besøg mig på:

Forlag: Saxo Publish Udgivelsesår: 2017

Kærlighedens Lænker – Roman – Psykologisk Thriller Drama

Bestselleren fra Lindhardt og Ringhof - 2009

I ny udgave med flere kapitler. 2. Udgave - 3 oplag.
Roman
Psykologisk Thriller - Drama

Dina er en stærk ung kvinde. Hun ved det bare ikke endnu. Men efter hendes forældres skilsmisse, bliver alt hvad Dina er opdraget til at tro på, sat på en alvorlig prøve. Hendes selvtillid har fået et knæk, og hun er derfor en sårbar ung kvinde, som forsøger at finde sig selv og sin identitet igen. Så møder hun Jess, der arbejder som DJ på et af Oslos in-steder. Jess behandler Dina som verdens navle, og giver hende den tryghed og forståelse, hun længe har savnet. Selv om Dina kæmper bravt imod, falder hun til sidst for den høje mørke danske mand med de mystiske øjne, som hun finder både spændende og udfordrende. Men bag Jess` charmerende og veltalende ydre skjuler der sig en manipulerende, udspekuleret og farlig psykopat, som har en syg opfattelse af kærlighed. Da det går op for Dina, er det næsten for sent. Hendes liv i Danmark, hvor hun og Jess er flyttet til, ender som et sandt mareridt, et helvede hvor Jess psykisk nedbryder og isolerer Dina, og bruger alle kneb for at tilfredsstille sig selv og sine behov. Dina må erkende, at hun er fanget i et net af psykisk terror, løgne, trusler og bedrag. Tilslut bliver hun tvunget til at finde en vej ud af galskaben, hvilket bliver skræmmende, hårdt og dramatisk mens hun er fastlænket til en mand der ikke vil give slip…

Denne Thriller giver læseren et nøjagtig komplet kronologisk forløb, fra start til slut i bedste amerikanske ” Based on a true story” stil.

Lektørudtalelse, Uddrag – Københavns biblioteker:

” Bogen opfylder fuldt ud, hvad man forventer sig , og vil formidle sig selv.  En nærliggende sammenligning kunne være Liza Marklunds bøger om Mia. ” – Annemette Schønberg Johnsen.