Arabella Neuhaus

Sidst opdateret: 10. oktober 2021
Arabella Neuhaus

Beskrivelse:

Jeg har skrevet siden jeg var ganske ung, men først for alvor siden 2003.
Jeg er uddannet socionom og voksenunderviser.

Historisk roman: Shanghai - i lyst og nød. Foregår i starten af 2. verdenskrig, inspireret af min mors dagbøger. Se www.arabella.dk

Udbrændt e-bog, Saxo Publish 2014 www.udbraendt.net og https://da-dk.facebook.com/udbraendt .

Idebog for Undervisere, Frydenlund 2006 www.idebogforundervisere.dk

Desuden arbejder jeg på en historisk rejseguide til Shanghai.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Kildevældsgade 81, 1. t.v.,, 2100 København Ø Land: Danmark Mobil: 20975690 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe, De skønlitterære, Seniorgruppen, Kvindelige Forfattere

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Historia Udgivelsesår: .2019

Shanghai – i lyst og nød. Roman.

Shanghai 1939. Det unge nygifte par ankommer til byen, hvor han skal arbejder for Store Nordiske Telegrafselskab.
Byen udenom de to internationale områder er besat af japanerne, og hverdagen er præget af kriminalitet, flygtninge, tiggeri, sult og død.
Midt i alt dette forsøger den hvide befolkning at fortsætte sit hidtidige liv et en boble af privilegier, udskejelser og fordomme.
Mens den politiske situation spidser til, gennemgår det unge par en udviklingsproces i forhold til de andre hvide og den indfødte befolkning.

Bogen er inspireret af min mors dagbøger fra mine forældres liv i byen.