Berit Højberg

Sidst opdateret: 8. maj 2023
Berit Højberg

Beskrivelse:

Cand.phil. i litteraturhistorie med 25 år på bagen som oversætter, redaktør og korrekturlæser. Har beskæftiget mig med alt fra akademiske udgivelser og biografier til krimier og kogebøger. Ud over mere end et halvt hundrede kærlighedsromaner, de senere år historiske, har jeg bl.a. oversat "Vandfaldet" af Joyce Carol Oates, den dramadokumentariske beretning "Kapløb om rummet" af Matthew Brzezinski og "Gads Udenlandske Forfatterleksikon". Har desuden oversat strikke- og hækleopskrifter til Kreativ Strik for Burda Nordic i tre år og oversætter nu hele bladet fra tysk for DIPA Burda.
Samarbejder bl.a. med Lindhardt og Ringhof, Klematis, Mindspace, Danmarks Naturfredningsforening, Forlaget Univers og Straarup og Co.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Rundhøj Allé 32, 2. tv., 8270 Højbjerg Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 39201208

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund