Bettina Andersen

Sidst opdateret: 5. november 2017
Bettina Andersen

Beskrivelse:

Professionel brodøse med base i Brodøsens Værksted på Islands Brygge. Forfatter til 8 bøger. Foredrag. Kurser. Udstillinger.
Tidligere udgivelser:
2008 "Broderi Naturligvis" Forlaget Hovedland, 2004 "Tasker i sting og stof" Forlaget Hovedland, 2003 "Frit maskinbroderi" Forlaget Hovedland,
2000 "Billeder i patchwork & Broderi" Forlaget Hovedland
1996 "Patchwork i ting & tøj", Aschehoug
1995 "Patchwork til jul", Aschehoug

Kontaktoplysninger:

Adresse: isafjordsgade 13, 2300 København S Land: Danmark Tlf: 51278935 E-mail: Klik for at se e-mail

Online Referencer:

Forlag: Brodøsens Forlag Udgivelsesår: 2017

Broderi på Broderi. Re-design & tekstilt genbrug

Måske har du gamle, slidte tekstiler i skufferne? Måske kan du bruge dem som springbræt for nye broderier? Knapper, striksweatre, stramaj, jeans og nylonstrømper? Med bogen "Broderi på Broderi" er det tanken at inspirere til broderier med udgangspunkt i genbrug. Her får du eksempler på teknikker til både hånd- og maskinbroderi som inspiration. Måske syr du korssting på en gammel quilt? Måske selskabstasker af sorte, hullede nylonstrømper med maskinbroderi? Måske bliver jeans til penalhuse? Måske forvandles en slidt strikket sweater til et tørklæde? Måske ... finder du på noget helt andet med "Broderi på Broderi" i hånden? Først i bogen desuden to afsnit, hvor broderi på genbrugte tekstiler ses i en større sammenhæng. Det handler bl.a. om de personlige fortællinger, som tekstiler ofte er bærere af. "Broderi på Broderi" lægger op til herlig leg med hånd- og maskinbroderi i en blanding af nye og genbrugte tekstiler.