Birgit Lynge

Birgit Lynge
Forfatterfoto

Beskrivelse:

Jeg begyndte mit forfattervirke med at skrive drejebøger til mine CD´er, som guider dig gennem porten til dit indre sandhedsrige. De hjælper dig i kontakt med din indre kerne samt til at finde og holde fokus, være i orkanens stille øje, koncentrere og kreere - holde balance og være ét med helheden.
Kort og god leder mine bøger til det musisk eventyr og den personlige udvikling.

Fra 1985 til 2017 havde jeg konsulentfirmaet Power-Design.
Efter 2018 overgik Power-Design til bl.a. at være stedet for egne E-bogs udgivelser.

Som mit hovederhverv før 2017 har jeg uddannet, superviseret og healet mennesker især ledere og de, som er HR-medarbejdere.

Til brug for dette arbejde udviklede jeg PowerDesignMetoden (PDM): En samling af musiske værktøj så som sang, symboler, drømme, eventyr, former, farver, dans, digte, kropsøvelser og meditation. Disse værktøj har jeg beskrevet i mine fagbøger, hvoraf nogle er cross-overs af faglitteratur og poetisk udviklings-eventyr, f. eks. bogen "Med livet i hånden."

Mine faglige basisuddannelser slutter op om det væsentligste i dette mit virke:
At musikken og det musiske på guddommelig måde viser vej.

Jeg er uddannet cand. mag. i musikvidenskab og musikterapi, desuden i MBA-tænkning, i pædagogisk håndtering, i terapeutisk vejledning, i healing og iværksætteri. Især har jeg udviklet mit virke gennem en spirituel, energibevidst uddannelse hos Bob Moore (1928-2008) og hos min mentor, Fr. Robert Llewelyn (1909-2008) fra Norwich, UK.

Mit motto og min ledestjerne viser sig i følgende sætning:

Love is Life - Life is Love.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Vandkærsholmvej 2B, 1., 8400 Ebeltoft Land: Danmark Mobil: 20850207 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe, Aarhusgruppen

Online Referencer:

Flere referencer:

www.power-design.dk

Forlag: Book on Demand. København. ISBN 9788771451863 Udgivelsesår: 2011

Med livet i hånden

En poetisk udviklingshistorie kreeret som en livsvejledning i 7 kapitler. En velkomponeret symfoni hvor hver af de 7 satser svarer til en livsfase fra vugge til grav. Essays og digte, tegninger og bønner - bogen favner det hele i en poetisk mosaik om kærligheden og erotikken, livet og døden, Himlen og Jorden.

En anmelder skriver: "Bogen oser af levet liv, af ånd, sjæl og krop. Det er en dybt universel bog, som hjælper til at give svar på livets store spørgsmål". - Af Jørgen Finnemann, Knebel. Iværksætter af Caritas-grupperne.

En anden anmelder skriver: "Indholdsmæssigt er bogen meget stærk, Den er en form for erindringsbog, skrevet med eventyrets tone og troens dybde. Det fremstår tydeligt, at forfatterens livssyn er kærligheden, som grundlaget for alt." - Af Anne Bræmer, Skanderborg. Kulturkoordinator og lektør.

Bogforsidens illustrator: Birgit Lynge

Birgit Lynge anvender i denne bog sin mangeårige erfaring med udvikling af mennesker og virksomheder. Hun har her lavet et cross-over mellem en personlig udviklingshistorie og en livsvejledning i 7 kapitler – et kapitel for hver af livets 7 afsnit, som følger udviklingspsykologien. Hendes musikvidenskabelige baggrund skinner igennem og gør bogen til en vidunderlig symfoni i 7 satser, hvor hver sats kan forstås og nydes alene. Bogen aftegner et fuldgyldigt liv. Digte veksler mellem essays, fra fødsel til død, imens den lilla tråd er tematiske fortællinger fra mor til datter.