Invitation til læseklub

Vi inviterer hermed alle interesserede til at deltage i Læseklubben DFF!

15. december 2022

Dansk Forfatterforening består ikke blot af skrivende, digtende, illustrerende og oversættende mennesker. Vi består i den grad også af LÆSERE, og derfor glæder det os at invitere folk fra alle grupper med i vores læseklub!

Læseklubbens forkromede mål er hyggeligt samvær omkring de bøger, som ikke ville eksistere, hvis det ikke var for folk som os selv. I løbet af et år vil Læseklubben læse en bog, der repræsenterer hver af de grupper, der findes i vores forening. Vi mødes seks gange i løbet af et år og snakker om bøgerne og med hinanden. Der er lagt op til hygge med bøgerne i centrum.

Alle læseklubmøder foregår i foreningens lokaler, og til møderne serveres lidt let til ganen og maven. Tovholderen eller en aktuel gæst laver et lille oplæg om bogen, hvorefter der skal være snak, diskussioner og hygge omkring bordet.

Årsplanen ser ud som følger:
• I januar sender tovholderen en liste med tre bøger i hver kategori ud til deltagerne,
og der stemmes om hvilke bøger, det skal være en del af læseklubben det år.
• I februar mødes vi omkring en billedbog.
• I marts mødes vi omkring en digtsamling.
• I maj mødes vi omkring en fagbog.
• I juni mødes vi omkring en børne- eller ungdomsbog.
• I september mødes vi omkring en voksenskønlitterær bog.
• I november mødes vi til årets afslutning omkring en oversat bog.

Læseklubben er for ordinære medlemmer.

Tilmelding skal ske til lise.bidstrup@gmail.com