Økonomimedarbejder søges til Dansk Forfatterforening

Da vores vellidte og superdygtige bogholder gennem mere end 12 år nu går på pension, søger Dansk Forfatterforening en ny bogholder 18-20 timer ugentligt pr. 1. oktober 2019 eller snarest derefter.

5. august 2019

Hvem er vi?
Dansk Forfatterforening arbejder for at forbedre vilkårene for forfattere, oversættere og illustratorer samt skabe et rum, hvor kunstnere kan mødes og udveksle sociale såvel som professionelle ideer og erfaringer.

Hvad skal du lave?
Som bogholder i Dansk Forfatterforening har du ansvar for:

• Løbende betalinger og bogføring
  • Kontingentopkrævning, indmeldelse og udmeldelse
  • Løn og honorarer
  • Udarbejdelse af regnskab, budget og afrapporteringer
  • Legatregnskaber

Stillingen er en deltidsstilling (ca. 18 timer ugentligt) med varierende arbejdstid – i årsregnskabsperioden mere og andre tider af året mindre. Der er stor fleksibilitet i stillingen, og du har mulighed for at fordele timerne på 2-3 dage fra mandag til torsdag. Fredag har foreningen lukket. Dine nærmeste sparringspartnere vil være sekretariatschefen samt foreningens formand og kasserer. Du refererer til sekretariatschefen.

Vi forventer, at du:

• Har mindst 3 års erfaring med bogholderi, løn og udarbejdelse af årsregnskab
  • Har flair for tal og it, og erfaring med fx Winkas, e-conomic eller tilsvarende systemer
  • Er vant til at tænke i integration med andre platforme (betalingsmoduler, betalingsservice mv.) og generelt stærk i Excel
  • Arbejder struktureret, og på alle måder er et ordensmenneske
  • Er i stand til at tage ansvar og selvstændigt drive processer med respekt for de mange interesser, der skal varetages
  • Kan formulere dig på korrekt dansk – både skriftligt og mundtligt
  • Har et tålmodigt og imødekommende væsen og forståelse for foreningskultur

Vi tilbyder:

• Et inspirerende og selvstændigt job
  • Et spændende og kreativt miljø
  • En stor fleksibilitet i jobbet

Ansøgningsfrist: 18. august 2019 kl. 12, samtaler afholdes 20. og 21. august
Tiltrædelse: 1. oktober 2019 eller snarest derefter
Løn og vilkår: Efter aftale.
Kontaktperson: Formand Morten Visby tlf. 50 12 87 24
Ansøgning: Ansøgningen mærkes “Bogholder” sendes pr. e-mail til formand@danskforfatterforening.dk