Tips og tricks til forhandling af honorar

26. september 2022

Foreningen har det seneste år arbejdet aktivt for, at vi som forfattere, oversættere og illustratorer taler mere åbent om honorarsituationen, og at vi deler erfaringer – både gode og dårlige. Som et led i dette har Dansk forfatterforening fået udarbejdet en uvildig undersøgelse om omfanget af gratis og lavt lønnet arbejde, som kan findes her: Undersøgelser – Dansk Forfatterforening.

Derudover afholdt foreningen et velbesøgt arrangement tidligere i september med to oplægsholdere fra arrangørsiden, der delte ud af deres erfaringer. Sidst, men ikke mindst, har vi fået samlet 7 cases og en række refleksioner og råd til forhandlingssituationen, som du kan finde her: Forhandling af honorar – Dansk Forfatterforening.

Siderne er under stadig udvikling, så hvis du har ideer, eller noget du savner i honorarforhandlingsuniverset på hjemmesiden, så send en mail til sekretariatschef Sara Strand på ss@danskforfatterforening.dk.