Fyraftensmøde om filmatiseringskontrakter

3. maj kl. 17.00: Fyraftensmøde om filmatiseringskontrakter med jurist Anne Koldbæk og forfatterne Anne-Sophie Lunding Sørensen og Anne Sofie Hammer.
Fyraftensmødet er arrangeret i samarbejde med S-gruppen.

Af BU-gruppen - 25. marts 2022

Emnet til dette fyraftensmøde er overvejelser om/forhandling af kontrakter om filmatiseringer af ens værk.
Anne Koldbæk har som jurist efterhånden en hel del erfaringer med, hvordan sådanne kontrakter ser ud – optionsforløbet, betalingen, der er opdelt i tre forskellige kategorier dvs. flere forskellige knapper at skrue på, og at filmkontrakter ofte ikke handler om én film længere – men om retten til at lave en serie, der også kan fortsætte ud af spor, som overtager der, hvor forfatteren har sluttet sit værk. Altså ganske omfattende og vidtrækkende rettigheder, der jo så i givet fald helst skal være passende honoreret.

Anne-Sophie Lunding Sørensen har selv et værk, der er ved at blive lavet en tv-serie af, så hun kan fortælle om overvejelserne fra forfatterens side samt om forventninger til det færdige resultat.

Anne Sofie Hammer har i 2015 fået filmatiseret bogen ”Villads fra Valby” som biograffilm og vil fortælle om både gode og dårlige oplevelser i den forbindelse.

Dato: 3. maj
Tid: Kl. 17 – 19