Styrelse

BU-gruppens styrelse består af forfattere, der skriver litteratur til børn og unge

Desuden er illustratorer tilmeldt gruppen før marts 2024 også medlemmer i det omfang, de ønsker at bibeholde medlemskab. Illustratorer tilmeldt DFF senere har udelukkende mulighed for medlemskab i Illustratorerne, der blev selvstændig gruppe i marts 2024.03.04.

I styrelsen beskæftiger vi os med en lang række problemstillinger vedrørende børne- og ungelitteratur og de vilkår, som børne- og ungdomsbogsforfattere arbejder under.

Vi følger udviklingen på hele børne- og ungelitteraturområdet, inden for bogbranchen, på folke- og skolebiblioteker og inden for forskningen.

Vi arbejder aktivt med forholdene i den digitale udvikling på bogmarkedet, samt med de nye kontrakt- og afregningsformer, der opstår i den forbindelse.

Vi indstiller prismodtagere og jurymedlemmer i forbindelse med børnebogspriser.

Sidst, men ikke mindst, deltager BU-gruppen i hovedforeningens arbejde, hvor vi har en repræsentant i hovedbestyrelsen, og der desuden sidder BU-medlemmer i en lang række udvalg.

Medlemmer af BU-styrelsen:

Ditte Wiese (forperson) hej@dittewiese.dk