At blive interviewet

Et kursus for lyrikere om roller, kommunikation og fortællinger i interviews.

For mange lyrikere er det en svær situation at blive interviewet. Hvordan fortæller man “hvad bogen handler om”? Hvordan fortæller man underholdende/interessant/fængende om sin skriveproces og sine bøger foran et publikum eller til et medie?

Det handler om selvfortælling, men også om, hvordan man performer en rolle, sådan at man netop ikke føler sig helt blottet efterfølgende.

Til at blive klædt på til interview, vil vi arbejde med:

Performance og fortælling generelt

•                     Værktøjer til at arbejde med troværdighed og gennemslagskraft
•                     Hvad fortæller din krop, mens du taler?
•                     Hvilken rolle “spiller” du?
•                     Hvad skal siges?

Din performance og fortælling specifikt

•                     Med afsæt i øvelserne fra den generelle del, arbejder vi med hver jeres performance og fortællinger. Her vil du få specifikke værktøjer til dig.

Kurset veksler mellem teori og praktiske øvelser.

Mia Hesselberg-Thomsen har en baggrund som sceneinstruktør, og arbejder med værtsperformance på radio og TV hos DR. Tidligere har Mia arbejdet på teaterscener rundt om i landet, samt undervist på højskole og daghøjskoler.

Medbring: To eksemplarer af en lyrisksamling af egen produktion, i bog eller printet format, som du gerne vil arbejde med.

Tilmelding

Motiveret tilmelding senest 31. august  2016 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 31. august refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

160623 Kunstfonden_LOGO_small_JPG

Underviser(e)