BU- fyraftensmøde om graphic novels og tegneserier

BU holder fyraftensmøde med inspiration til alle, der skriver og tegner visuelle fortællinger – eller som kunne have lyst til det.

Foto: Per Bille, ry-foto.dk

elix Kühn Ravn, der er kendt for sin brede smag i tegneserier, tager os med på en inspirerende dobbelt overflyvning:
Dels viser han danske og internationale værker, der udforsker tegneseriens og bogens medie og materialer på vidt forskellige måder – og slæber en kuffertfuld med fra Aarhus, så vi kan røre, se og bladre.
Dels præsenterer han nyere tegneserier fra Danmark, Finland, Norden og/eller verden, der inspirerer ham, og som folk snakker om rundt omkring.
Oplægget bliver ikke specielt akademisk. Til gengæld bliver det nørdet og inspirerende.

Felix Kühn Ravn:
Skriver ph.d. om ”Medialitet og materialitet i nyere danske tegneserier” på AU.
Er bredt interesseret i bl.a. tegneserier, visuel kultur, billedbøger og computerspil.
Deler ud af sin erfaring og entusiasme i Nummer9.dk under bloggernavnet Academaniac.

Der serveres kaffe, te og vin plus lidt til ganen.

Gratis for både associerede og ordinære medlemmer.

Tilmelding: senest den 15. september til ingeduelund@gmail.com af hensyn til indkøb.