AFLYST: Den Røde Sofa med Egon Clausen

Litteratursalonen Den Røde Sofa inviterer med temaet “Enden er nær” ind til allersidste sæson i foråret.  Til gengæld byder vi på et glas vin.

Arrangementerne foregår i Dansk Forfatterforenings lokaler i Strandgade.  Alle er velkomne.

ARRANGEMENTET ER DESVÆRRE AFLYST

Den 12. marts kl. 17 gæster Egon Clausen Den Røde Sofa, det bliver i samtale med Ole Bundgaard.

Kom forbi Strandgade 6 torsdag d. 12. marts, når forfatter Egon Clausen gæster Den Røde Sofa til en samtale med forfatter og billedkunstner Ole Bundgaard om Clausens seneste bog Jeg er et træ. Jeg er et træ er fuld af digte, kortprosa og illustrationer og handler om at komme op i årene.

Egon Clausen er forfatter og tidligere redaktør i Danmarks Radio på P1. Han har et omfattende forfatterskab bag sig  bestående af alt fra digte, essays, biografier og rejseskildringer. Han står desuden bag et hav af kronikker, klummer og kommentarer i dagspressen. Senest har Egon udgivet JEG ER ET TRÆ, som er en lille bog med digte, kortprosa og egne illustrationer. Bogen handler blandt andet om at komme op i alderen og i den anledning har Egon lavet en ønskeliste for sig selv, som man kan høre mere om til arrangementet.

Ole Bundgaard er en dansk forfatter, komponist og billedkunstner. Hans forfatterskab berører flere forskellige genrer; således har han både udgivet digtsamlinger, romaner og noveller. Rejsen er et genkommende tema i mange af digtene. Rejsen ud – og hjem, livet som en rejse, og rejsen som et livsvilkår.

Bundgaard læser ofte fra sine værker på scener rundt omkring i Danmark og han har gjort sig stærkt gældende på eksperimentalscenen i diverse konstellationer. Her eksperimenteres med lyd og ord og ord og lyd. Han har yderligere leveret tekster og musik til en række radio- og tv-udsendelser, bl.a. Musikalske venner, F for forbrug, En by i provinsen og Vise-vershuset.