Fyraftensmøde: Tips til at skrive med afsæt i slægtsforskning

‘Uden Skam – Det Geniale Kup’ (januar 2024) og ‘Natsværmerne’ (oktober 2024) er begge exofiktion baseret på Jim Lyngvilds omfattende slægtsforskning.
Journalist og forfatter Pernille Redder fortæller, hvordan hun har kombineret personligt arkivmateriale, research og input fra en lang række eksperter til bøgerne, som har flere parallelle handlingsspor.

Pernille Redder har omsat over 10.000 dokumenter, personlige papirer og fotos fra Jim Lyngvild og samt omfattende research til troværdige og handlingsmættede tidsbilleder, som er rost af anmeldere, bogbloggere og læsere.

Få inspiration og erfaringsudveksling, hvor Pernille bl.a. kommer med bud på:
Hvor begynder man, hvordan optrevler man et menneskes liv, hvad er “den gode historie” og hvad med de etiske dilemmaer? Og ikke mindst: hvordan skaber man en troværdig fortælling ud af det?De to første bøger er ud af en serie af exofiktion på fem bind, historien foregår primært i København og strækker sig fra 1912 til efter 2. verdenskrig. Bøgerne udgives på Forlaget Falco.

Tilmelding en uge før hos zenonanne@gmail.com, skriv ‘Fyraften med Pernille Redder’ i emnefeltet.

Primært for: Åbent for alle

Forfatterfoto: Pernille Redder fotograferet af Annie Ariel