Illustrerede lærebøger

Om kurset

Mange lærebøger er illustrerede, og illustrationerne kan være fotografier eller tegninger. Nogle gange afleverer lærebogsforfatteren illustrationer eller forslag til illustrationer til sin forlagsredaktion, andre gange er det forlagets billedredaktør, der står for fremskaffelsen af illustrationsmaterialet og den efterfølgende grafiske opsætning af værket.

På dette kursus vil vi følge processen fra idé til færdig bog og hjemmeside:

På kurset vil lærebogsforfatter Pia Sigmund og illustrator Charlotte Clante, som gennem flere år har kørt et parløb omkring de 10 bind i serien Børn i Danmarkshistorien, fortælle om deres proces fra idé til færdigillustreret bog. Og vi får også besøg af deres redaktør, Anne Lisbeth Olsen, fra forlaget Alinea, som vil fortælle om redaktørens vinkel på det optimale samarbejde.

Tilmelding

Skriftlig tilmelding senest 21. september 2016 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 21. september 2016 refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

160623 Kunstfonden_LOGO_small_JPG

Underviser(e)