KREATIV PROCES med HANNE HØJGAARD VIEMOSE

Hanne Højgaard Viemose kommer og fortæller om sin kreative proces.

Hanne Højgaard Viemose er født i Frederikshavn, har rejst i Australien og bor i Island.
Hun er uddannet i Antropologi og Etnografi fra Aarhus universitet og debuterede med den autofiktive roman Hannah i 2011. Samme år afsluttede hun Forfatterskolen og modtog, ligeledes samme år, Munch-Christensen Kulturlegat for romanen. Siden har hun skrevet romanerne, Mado (indstillet til Blixenprisen) og Helhedsplanen, begge fra 2015, og senest i 2019 HHV, FRSHWN – Dødsknaldet i Amazonas. Skal man beskrive forfatterens skrivemåde med ét ord, kan man roligt sige: vild, skriften (vie)moser derudaf i et højt gear og spejler hovedpersonens søgende, rastløse og retningsløse gemyt.
Du kan læse mere om HHV på https://forfatterweb.dk/oversigt/hoejgaard-viemose-hanne

Tilmeld dig ved at sende en mail til birtekont@mail.tele.dk senest søndag den 22. 9.

For medlemmer af S-gruppen.