Kreativ proces med Mathilde Walter Clark

Mathilde Walter Clark fortæller om sin kreative proces torsdag, den 5. november kl. 19-21.

Den dansk-amerikanske forfatter, debattør og klummeskribent mm Mathilde Walter Clark er cand.mag. i filosofi og dansk fra Roskilde Universitet og New York University. Efter romandebuten i 2004, ”Thorsten Madsens ego”, har hun skrevet fortællinger og romaner, bl.a. ”Grumme historier” (2011) og romanen ”Lone Star” (2018), der bygger på hendes egen familiehistorie og behandles flere steder i hendes seneste udgivelse, essaysamlingen ”Huset uden ende” (2020). Filosofien skinner igennem værkernes livtag med sproget og eksistensen, ofte med en absurd og humoristisk vinkel.
Mange vil nok huske forfatteren for kampagnen i 2005 om forfatterrollens betrængte økonomiske vilkår, ”Mæcen søges”.

Du kan læse mere om forfatterskabet på https://forfatterweb.dk/oversigt/zclark00

Tilmeld dig ved at sende en mail til birtekont@mail.tele.dk senest fredag, den 30. oktober.

For medlemmer af S-gruppen.