Lær at redigere lyrik (online)

At redigere lyrik er en helt særlig disciplin, som kan strække sig fra at overveje kommasætning og versaler til at slette hele linjer og hele digte. Det kræver en opmærksomhed over for hvert eneste tegn og en god forståelse af, hvad netop dette manuskript gerne vil.

På kurset vil forlægger og redaktør Christel Sunesen fortælle om sine erfaringer med at redigere lyrik, herunder hvilke kriterier for redigering der opstår, alt efter hvilken type manuskript man har med at gøre. Her vil hun også komme med konkrete eksempler på både mindre og større redigeringer, som vi diskuterer sammen. Kursisterne kommer herefter til at arbejde redaktionelt med hinandens tekster.

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Christel Sunesen

Christel Sunesen har siden 2013 drevet forlaget Ekbátana og overtager næste år Asger Schnacks Forlag. Hun er medarrangør af litteraturfestivalen Lille Bogdag og medstifter af online-boghandlen Mikrofest. Hun er cand.mag. i dansk og retorik og har skrevet forskningsartikler om litterære genrer og været redaktør og medlem af Københavns Universitets forskningsgruppe Center for Genre Studies

Foto: Iben Mondrup