Lær at skabe monstre

På dette workshop-kursus arbejdes der med at udvikle væmmelige væsener, sære skabninger eller måske simpelthen blot monstre!

Gennem øvelser skal vi visualisere disse væsener, der opstår ud af følelser som frygt, angst, vrede – eller glæde?
Grundlaget for at skabe monstre er temaer som sygdom, død, “det fremmede” (ikke at forveksle med “de fremmede”) og fantasi.
Væsenerne kan skabes ud af både genkendelige elementer men også abstrakte.

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Mattias Adolfsson

My name is Mattias Adolfsson I live in a small town called Sigtuna just outside of Stockholm, Sweden. I have a master of fine Arts in Graphic design, I worked for ten years doing computer games and 3d modelling before switching to Illustration in 2007. About half of my time, I work on commission work and the rest on my personal drawings producing originals and books. I have worked with a lot of large commission work from all over the world and I have also been lucky to be able to travel to art and book festivals and even to some music festivals showing my art.

Some of my commission works Atelier Choux, Psyop TV, WIRED, Google, Ragdoll Limited, Die Weltwoche, Wired Italy, The New Yorker, Dance Gavin Dance, HHMI, Arnold, Carlton Books, Nickelodeon, Hollywood reporter, Cartoon networks, Lowe Vietnam, Warner Brothers, Dreamworks, Disney, DDB, IBM, Chipotle, Area 23Norwegian State Railways, Amnesty International, Dali Speakers, Heye Puzzle and Mac Guff.

Awards:
Little Hakka award, AOI (Association of Illustrators) world Illustration award, Hiii Illustration 2016, American Illustrator, Winner Most beautiful book ”Second in Line”, 3x3 show, Winner Kolla!

Foto: Rosa Levy Adolfsson