Legatreception

Dansk Forfatterforenings H.C. Andersen legat tildeles Stine Pilgaard, og Aarestrup-medaljen overrækkes til Morten Søndergaard. Imellem disse to uddeles Albert Dams mindelegat til både Adda Djørup (for 2020) og Glenn Bech (for 2021), det sammenlagte Kidde og Kjærgaards legat til Ditte Steensballe (for 2020) og Charlotte Weitze (2021), Drassows legat til Anne Lise Marstrand-Jørgensen og Kjeld Elfelts mindelegat til oversætter Marcel Lysgaard Lech.

PROGRAM
Kl. 13.30 Dørene åbnes

Kl. 14 – 15.30 (1. del)
Velkomst ved formand for Dansk Forfatterforening, Morten Visby

Stine Pilgaard modtager Dansk Forfatterforenings H.C. Andersen legat på 75.000 kr. for sine romaner og sangtekster.

Adda Djørup og Glenn Bech hædres med Albert Dams mindelegat, som tildeles en talentfuld dansk forfatter. Der følger 30.000 kroner til hver med legatet.

Anne Lise Marstrand-Jørgensen tildeles Drassows legat på 25.000 kr. for sit arbejde for mellemfolkelig forståelse.

Kl. 16-18 (2.del)

Ditte Steensballe og Charlotte Weitze modtager et hæderslegat til en skønlitterær forfatter fra Harald Kidde og Astrid Ehrencron-Kidde samt Peder Jensen Kjærgaard og hustrus fond. Med hæderen følger 30.000 kroner til hver.

Marcel Lysgaard Lech modtager Kjeld Elfelts mindelegat på 10.000 kr. for sine klassikeroversættelser.

Morten Søndergaard modtager Aarestrup-medaljen for sit lyriske forfatterskab. Medaljen overrækkes ved receptionen, mens han sidste år modtog de 75.000 kroner, der følger med hæderen.

Undervejs spiller Johannes Wamberg jazz-duo.

Alle er velkomne.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til Nena Wiinstedt, Dansk Forfatterforening
tlf. 32 95 51 00 eller pr. e-mail: df@danskforfatterforening.dk

Dansk Forfatterforenings H.C. Andersen legat og Aarestrup-medaljen er støttet af