Lyrik for ikke-lyrikere – Nu i Covidvenlig version

I foråret 2020 måtte vi aflyse vores planlagte kursus med Martin Glaz Serup. Kurset gennemføres nu enten fysisk (hvis vi er så heldige, at vi må) eller i en digital version.

Hvad er et digt, eller måske bedre: hvad kan et digt være? Det undersøger vi sammen i denne workshop, der særligt retter sig mod skrivende mennesker der (endnu) ikke skriver lyrik, mens andre, mere erfarne lyrikere også kan være med. Vi kommer til at tale om forholdet mellem poesi og prosa, og til at læse forskellige typer digte fra de sidste 100 år – og ikke mindst; vi kommer til selv at skrive og til at læse det vi har skrevet, sammen. Der vil være en række øvelser, så meget vi nu når på de tre timer vi har sammen, og det bliver forhåbentligt både inspirerende, lærerigt og sjovt!

Martin Glaz Serup er forfatter til en række digt- og børnebøger, men skriver også kritik og litteraturteori. Han underviser blandt andet på Københavns Universitet og Forfatterskolen for Børnelitteratur, og er netop nu aktuel med digtsamlingerne Endnu er dagen ikke spildt (Turbine 2019) og Uendelige sommer (Turbine 2020).

Lørdag d. 10. april kl. 13-16 (NB! Der er fejl i tidspunktet i den udsendte mail)

Godsbanen, Vogn 1, Skovgårdsgade, 8000 Aarhus C / Digitalt på Zoom (hvis vi stadig er lukket ned)

De 12 pladser på skriveværkstedet er reserveret de medlemmer, der var tilmeldt i foråret. Vil du på venteliste til eventuelt ledige pladser, så skriv til info@gunvorganerkrejberg.dk