Markedsføring

Et kursus for alle medlemmer, der handler om, hvad man selv kan gøre for at markedsføre sine værker.

Troels Palshof, skønlitterær forfatter, udgav selv sin første roman ’Sommerfugleklanen’, som hurtigt blev en bestseller, ikke mindst fordi Troels kørte land og rige rundt og besøgte boghandlerne. Han vil fortælle om sine erfaringer med at ’håndsælge’ sin bog.

Lotte Lykke Simonsen, arrangementschef fra Lindhardt & Ringhof, fortæller om, hvordan man skaber en grundlæggende SoMe-strategi, definerer sin målgruppe, og beslutter, hvilke sociale medier, der er mest oplagte at benytte.

Tamara Zlebacic Von Pein, som arbejder med presse og marketing hos Gyldendal, fortæller om, hvordan man som forfatter kommer ud over rampen f.eks. til litteraturfestivaller, journalister og biblioteker.

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Troels Palshof

Troels M. Palshof (f. 1978) debuterede som romanforfatter med succesromanen Sommerfugleklanen – Pavens Yndling (2017) og fulgte i foråret 2018 op med børnespændingsbogen Larverne. Troels er serieentreprenør og startede sit første firma som 22-årig, siden har han arbejdet med forretnings-, koncept- og ideudvikling efter devisen ’Der må være noget derude, der er markant bedre for os alle’. Senest er udkommet Drømmehviskerne, der er en selvstændig fortsættelse af debutromanen.

Foto: Franne Voigt

Lotte Lykke Simonsen

Lotte Lykke Simonsen er Arrangementschef hos Forlagshuset Lindhardt og Ringhof/Egmont. Derudover medejer og Kreativ Direktør i litfo.dk.
Lotte har arbejdet med events, formidling, kultur, SoMe og kommunikation i 20 år. Senest i DR og Egmont. Lotte holder mange foredrag om litteratur, formidling og netværk.
Instagram, YouTube, Facebook og LinkedIn er en ligeså naturlig del af Lottes hverdag, som den gode kaffe om morgenen.

Foto: Thomas A.

Tamara Zlebacic Von Pein

Cand.mag. i Italiensk. Blev lært op i bogbranchen hos Claus Clausen på Tiderne Skifter i 2008. Sidenhen presseansvarlig på People’sPress for forfattere som bl.a. Jeppe Nybroe, Ahmed Akkari, Delphine de Vigan. Arbejdede kortvarigt som selvstændig som arrangementsansvarlig hos Tranquebar Boghandel inden hun blev ansat som projektleder hos Gyldendal, hvor hun primært arbejder med skønlitterær og oversat skønlitteratur. Fx Karen Fastrup, Dorthe Nors, Han Kang, Jonathan Franzen, Tom Buk-Swienty m.fl.

Foto udlånt af Tamara Zlebacic Von Pein