Mød en mester: Sylvie Simmons om Leonard Cohen

Den engelske forfatter Sylvie Simmons er vært ved Mød en mester (tidligere master class) i Dansk Forfatterforening. Mødet har form af en uformel samtale mellem Simmons og en mindre gruppe danske forfattere, som har en særlig interesse i hendes værk og metode

NB! Kurset afholdes på engelsk!

Fra 2009-2012 arbejdede den erfarne musikjournalist Sylvie Simmons på en biografi om Leonard Cohen. I treårsperioden fulgte hun den canadiske rockstjerne nøje og kontaktede over 110 mennesker, der har haft kendskab med sangskriveren. Det hårde arbejde blev i 2012 til biografien I’m Your Man, der af New York Times blev udråbt til at være den definitive biografi om den canadiske sanger. Simmons tegnede et varmt portræt af et beskedent og til tider selvudslettende menneske med en evigt søgende sjæl, og bogen blev en prisvindende bestseller og oversat til 18 forskellige sprog.

Deltagere i kurset forventes ligeledes at deltage i arrangementet onsdag d. 11. december på Det Kongelige Bibliotek, hvor Simmons er i samtale med Neal Ashley Conrad (Der vil være gratis adgang for deltagerne i kurset):

Underviser(e)

Sylvie Simmons

Sylvie Simmons er en engelsk musikjournalist, som bor i Los Angeles. Hun er forfatter til en række musikbiografier, har skrevet om blandt mange andre Johnny Cash, Tom Waits og David Bowie, og hun regnes blandt verdens førende musikskribenter.
Simmons er desuden singer-songwriter og spiller på ukulele.

Billedet er venligst udlånt af forfatteren.