På kurset kommer du til at arbejde med:
Hvilke medier passer bedst til mig og mit forfatterskab?
Hvordan finder og præsenterer jeg min særlige historie, så medierne bliver interesserede?
Hvordan skriver jeg en helt kort og klar pitch om mit arbejde?
Hvordan kontakter jeg medierne?
Hvordan forbereder jeg mig på at give et godt interview?
Hvad skal jeg være særligt opmærksom på i forhold til:
- De lokale medier (Nemme og nyttige)
- Tv (Sådan laver du et godt live-interview)
- Radio (Stemme og budskab)
- Aviser (Mulighed for at komme mere i dybden. Ofte først i mediefødekæden)
- Magasiner (Tænk fagblade med)
Hvad er nyhedskriterierne, og hvordan kan de passe sammen med mine bøger?
Hvordan bruger jeg de tre T’er: Timing, troværdighed og tilgængelighed?
Hvad betyder tøj og fremtoning?
Hvad, hvis der er noget, jeg ikke vil dele/fortælle om?
Må jeg rette i journalistens artikler? Og hvordan får jeg mulighed for det?
Hvordan opbygger jeg et netværk i medierne, som jeg også kan bruge i forhold til mine fremtidige bøger?
Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.