Skønlitterært ud-af-huset-møde i grænselandet

Den skønlitterære gruppe afholder et ud-af-huset-møde på SØNDERJYLLANDS SENIORHØJSKOLE i Gram tæt ved Vojens.

13:00-13:30: Velkomst og gensidig præsentation.

13:30-14:30: Orientering ved Forfatterforeningens jurist Anne Koldbæk om aftalte modelkontrakter med Gyldendal og Gutkind – sikkert også et ord eller to om royaltyafregning og andet juridisk.

14:30-15:00: Kaffe/tepause.

15:00-16:30: Debat, idéudveksling og evt. korte oplæsninger om kreativ proces og aktuelle litterære strømninger og ideer, f.eks. “vilde universer”,  politisk korrekthed, forfatterens pligt/ret til at underholde, hensyn til forlag eller at skrive om det hjertet er fyldt med… (evt. med deltagelse af højskoleelever og andre litteraturinteresserede).

16:30-16:45: Pause

16:45-18:00: Debat og gensidig orientering om aktuelle faglige emner (meget gerne også med afsæt i hvad der rører sig i jeres område) f.eks. folkebibliotekernes fremtidige rolle, e-bøger, forfatterøkonomi, kunstfond, kursusaktiviteter, samt ideer og pejlemærker for S-styrelsen aktiviteter frem mod årsmødet 2022.

18:00-21:00: Aftensmad efterfulgt af uformel indbyrdes snak og hygge.

Deltagelse er gratis, dog skal du selv betale transport og evt. overnatning på højskolen. Der er gode tog- og busforbindelser via Gråsten til Rønshoved Højskole, og måske vil det også være muligt for flere af jer at køre sammen.  Og så følger både vi og højskolen naturligvis myndighedernes regler og anbefalinger for at modvirke smittespredning.

Lad os vide, om du vil deltage, har spørgsmål og meget gerne også ideer til indhold senest den 1. november 2021 ved at skrive til Frode på (frode.z.olsen@mail.dk).

NB! Mødet er primært for de skønlitterære, men medlemmer af Forfatterforeningens øvrige grupper i det syd- og sønderjyske område er også velkomne til at melde sig til.