Skriverprisen 2018 – uddeles på Bogmessen i Bella Center, København

Skriverprisen er på 25.000 kr. og er Undervisningsministeriets hyldest til forfattere, der formidler let og læsevenligt. Prisen er opkaldt efter Esther Skriver, der for 23 år siden var den første modtager af prisen.

Prisen har til formål at hædre en særlig bemærkelsesværdig indsats for læsevenlig danske litteratur for børn, unge eller voksne.

Dansk Forfatterforening er repræsenteret i bedømmelsesudvalget, der netop har nomineret tre ud af mere end 70 værker indsendt af danske forlag.

De nominerede er:

• Sarah Engell og Lilian Brøgger for den grafiske roman ”Fuglemanden”
  • Marie Duedahl for bogen ”Sne”
  • Troels Gollander for sit forfatterskab.

Vinderen offentliggøres af undervisningsministeren ved en prisoverrækkelse på Bellascenen den 26. oktober 2018 kl. 14, hvor alle er velkomne og efterfølgende er der åben reception fra kl. 14.30 -15.00.