AFLYST: Temamåneder om genforeningen med Linda Lassen

Halvåret sluttes af den 26. maj, hvor Linda Lassen fortæller om Flensborg bevægelsen. Alle medlemmer af Dansk Forfatterforening er velkomne.

Linda Lassen, der er født i Odense, forlod skolen efter 8 klasse, og arbejdede en del år som ufaglært. Som voksen genoptog hun imidlertid skolegangen og uddannede sig til lærer. Mens hun arbejdede som fængselslærer, videreuddannede hun sig til psykolog og arbejdede herefter med børn, unge og deres familier i flere år, ligesom hun i mange år havde privat praksis.

Linda debuterede i 1997 med en digtsamling og har siden skrevet ca. 40 bøger, mest skønlitteratur for børn, unge og voksne. Hun holder desuden foredrag om Jens og Marie Jessen, der var blandt frontfigurerne i de dansksindedes kamp for at få hele Slesvig tilbage til Danmark