Temamåneder om genforeningen med Per Øhrgaard

Tirsdag den 25. februar fortæller Per Øhrgaard om tysk og dansk kultur. Alle medlemmer af Dansk Forfatterforening er velkomne.

Hvor meget ligner vi hinanden, og hvorfor har det været afgørende for mange danskere at lægge afstand til alt tysk i de sidste 150 år? Det er der både indlysende og intrikate svar på.

Per, der er dr. phil., Goethekender, og tidligere professor ved Københavns universitet samt CBS, er kendt som en meget vidende analysator af danskhed i europæisk og global sammenhæng, og det er ikke nogen hemmelighed, at han anser det for en ulykke, at vi har indrettet os med en monokultur, når det gælder fremmedsprog; at engelsk er det vigtigste, er ikke det samme som, at det er det eneste nødvendige. I sit indlæg ser Per på det tyske og det danske. Ligner vi hinanden mere, end vi vil være ved?