Typografi

Workshop i typografi, der blandt meget andet kommer ind på, hvilken signalværdi forskellige typografier har, og hvordan kan man lege med og udnytte typografi og opsætning.

Kurset henvender sig til både lyrikere og illustratorer og indeholder konkrete opgaver. Der arbejdes både analogt og digitalt.

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Maria Lundén

er uddannet fra Designskolen i København og har arbejdet med bogdesign i snart 40 år. Driver siden 1988 eget firma, Maria Lundén Grafisk Design. Mangeårig gæsteunderviser og censor på Designskolen i København og Kolding. Var i en årrække aktiv i Forening for Boghaandværk og medlem af komiteen Årets Bedste Bogarbejde. Livslang passion for bogens form!