Hanne Fabricius

Hanne Fabricius
Foto: Bjarke Ørsted 2021

Beskrivelse:

Læs beskrivelserne på: www.tyra.dk og www.tidsdetektiverne.dk
Og find min emailadresse her.

Profilfoto: Bjarke Ørsted 2021

Kontaktoplysninger:

Adresse: 1650 København V Land: Danmark

Medlem Af:

BU-gruppen, Faglitterære gruppe, Kvindelige Forfattere

Online Referencer:

Flere referencer:

www.tidsdetektiverne.dk

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Tyra Udgivelsesår: 2018

Tidsdetektiverne: Soltemplets hemmelighed

Et jordskælv midt i København vækker de tre 12-årige børn Margrethe Hatt, Thea Borch og Sigurd Rama.
Efter at Margrethe, Sigurd og Thea har sundet sig lidt, opdager Margrethe, at den gamle, keltiske druide har forladt det store maleri, som hænger på væggen inde i stuen, og han er nu pist forsvundet.

Margrethe, Sigurd og Thea følger i druidens fodspor, og de ender inde på Margrethes morfars kontor, hvor de opdager, at hans gamle globus i virkeligheden er en tidsportal med en nisse og en kattelak inden i. Over den magiske globus ser de, at der hænger en svævende by, som hedder Lutitia.

Byen Lutitia blev i oldtiden sendt ud i verdensrummet af Mørkets Troldmænd, der styres af den onde troldmand Skrindorn, og her hænger byen stadig og svæver mellem to universer i Ingentiden. Hvis byen skal befries, skal børnene finde den forsvundne druide og hjælpe ham med at få fat på Frihedens Nøgle.

Bagefter skal børnene finde prins Æthelbear fra Lutitia, for han er den eneste, som kan forhindre kongeriget Gwendormias undergang fra Mørkets Troldmænd.

Tidsrejsen fører i første omgang Thea, Margrethe og Sigurd tilbage til jernalderens og druidernes mystiske bautasten i Carnac (Bretagne, Frankrig.)
Men snart er de på vej videre med den gamle druide til soltemplet Stonehenge i England. som ligger lige uden for kongeriget Gwendormia.

Her får de endelig tilintetgjort Skrindorn og Mørkets Troldmænd, så prins Æthelbear kan sætte sig på kongetronen i Gwendormia.

Soltemplets hemmelighed er bind 2 i serien Tidsdetektiverne.
Læs mere her: https://www.tidsdetektiverne.dk/soltemplets-hemmelighed.html